Komple Metal Seri Pnömatik Bağlantı Elemanları

Hortum Girişi Ø4÷Ø14 – Ø5/32″÷Ø5/16″
Poliüretan
Rilsan (PA11/12)
Polietilen
Polyester
Teflon
Naylon ( PA6 )

Teknik Özellikler
Gövde : Siyah veya Mavi Acelatic Resin
Max.Çalışma Basıncı : 10 Bar.
Çalışma Sıcaklık Aralığı -10°C (263°K), +80°C(353°K)
Pilot Girişi

Diş Ölçüleri 1/8″÷1/2″
BSP O-Ring
Pnömatik sistemlerde, kilitleme(fren) önemli bir konudur. Kilitleme, piston hareketinin bir mekanizma vasıtasıyla gerekli görülen yer ve zamanda bloke edilmesidir. Kilitleme işleminde temel amaç iş emniyetidir. Kilitleme işlemi, mekanik veya pnömatik olarak yapılabilir.
Kilitleme işlemini pnömatik olarak gerçekleştirmemizi sağlayan kilitleme valfleri son derece kullanışlı ürünlerdir. Aşağıda sembolleri görülen bu ürünler 2 konumlu ve pilot uyarılı olup, normal konumlarının durumlarına göre tek yönlü kilitleme veya iki yönlü kilitleme valfi olarak ikiye ayrılırlar.
Tek yönlü kilitleme valfi; normal konumu tek yönlü akışa izin veren bir çek valften ibaret olup, uyartı anında iki yönlü akışa izin verir. Bunun anlamı valf uyartısız konumda iken kullanıcı tek yönde hareket edebilir, ancak aksi yönde hareket edemez. Uyartı anında ise 2 yönde de hareket edebilir.

Tek Yönlü Kilitleme Valfi
Çift yönlü kilitleme valfi ise; normal konumda iki yönde de kapalıdır. Yani ne basınç akışına ne de dönüşe izin verir. Eğer silindir üzerine bu valften takılmış ise valfe uyarı akışı vermeden pistonu hiçbir yönde hareket ettiremeyiz. Valf dönüşleri şekillerden de anlaşılacağı üzere birer yay vasıtasıyla sağlanır.

Çift Yönlü Kilitleme Valfi
Örnek
Aşağıdaki uygulamada herbir silindirin 2 portuna da çift yönlü kilitleme valfleri monte edilmiştir. Şekilden de anlaşılacağı gibi, hem basınç hem de dönüş hatları gerekli durumlarda ve hatta aynı anda bloke edilebilmektedir. Otomatik sistemlerde, uyartı siyalleri küçük bir solenoid valften alınabilir. Devamlı çalışma durumunda sürekli uyarı vardır. Eğer uyarı kesilirse piston kilitlenir ve bulunduğu poozisyonda kalır. Örneğin; pistonlardan birisi dikey pozisyonda bir yük taşıyor ve yük son noktaya kadar taşındığında pistonun kilitlenmesi isteniyor. Pistonun üst ölü noktaya geldiğini algılayan yaklaşım sensörü kontrolöre bu konum bilgisini gönderir, kontrolör de normalde açık olup devamlı uyartı veren solenoid valfe kapanma komutu verirse, uyarı havası kesilen kilitleme valfi normal konumuna döner ve piston üst ölü noktada kilitli kalır.

Bu tip bir uygulamanın bir diğer avantajı da elektrik kesintilerine karşı güvenlik sağlamasıdır. Normalde kapalı olan solenoid valf elektrik uyarısı ile açık tutulmaktadır. Kilitleme valfi de devamlı olarak hava uyarısı almaktadır. Böylece piston devamlı olarak serbest bir şekilde çalışmaktadır. Ancak elektrik kesilirse, solenoid valf normalde kapalı olan konumuna döner ve kilitleme valfi uyarısız kalır. Bu anda piston olduğu yerde kilitli kalır.